Za necelé čtyři roky se do systému městských sdílených elektrokol nextbike zaregistrovalo téměř 14 tisíc Kladeňáků, kteří loni překonali kulatou hranici 250 tisíc výpůjček. K dispozici mají 170 strojů na 73 stanicích v 6 zónách po městě. Díky tomuto počtu má už téměř polovina kladenských adres některou ze stanic k dispozici v pěší vzdálenosti do pouhých 200 metrů. Elektrokola se po zimní přestávce vrátí do ulic opět od začátku března.
Třikrát kolem světa
Počet uživatelů v roce 2024 vzrostl téměř o čtvrtinu na celkových 13 894 cyklistů, kteří dohromady loni najeli až neuvěřitelných 132 000 km. Což je pro zajímavost vzdálenost, jako by více než třikrát objeli po rovníku celou zeměkouli.
V loňském roce uskutečnili celkem Kladeňáci přes 78 000 jízd o průměrné délce 1,7 km.
Nejoblíbenější čas výpůjček je okolo 18. hodiny, přes 80 % jízd trvá méně než 15 minut. Nejvíce výpůjček monitoring zaznamenal v srpnu (11 122), rekordmanem mezi dny byla se 641 výpůjčkami sobota 7. září, tedy středobod Dnů města Kladna.
Sdílená kola jsou vhodným prostředkem, jak se rychle, zdravě a ekologicky pohybovat po městě. Oproti jízdě autem Kladeňáci loni volbou sdíleného elektrokola pro svou cestu po městě ušetřili 20 662 kg škodlivého CO₂. Stejné množství oxidu uhličitého by po dobu jednoho roku vstřebával z ovzduší městský park s 949 vzrostlými stromy.
Elektrokolům kralují Sítná a Sletiště
Nejvytíženějšími místy, ať už jde o výpůjčky či vracení, byly terminály na náměstí Sítná a u Městského stadionu Sletiště. Což odráží i Kladeňáky nejčastěji volené trasy, jimiž jsou jízdy ze Sítné do Obchodního centra Central nebo ze Sítné na Sletiště. Třetí nejvyužívanější stanoviště se nachází v ulici Cyrila Boudy, odkud startuje i třetí nejpopulárnější trasa, která rovněž směřuje na Sletiště.
Ke kladenskému systému sdílených elektrokol se loni přidala i obec Vinařice, její obyvatelé si službu rychle oblíbili a intenzivně ji využívají. Letos by se mohlo zapojit také město Stochov. „Nadále si přeji, abychom elektrokoly propojili Kladno s více okolními obcemi. Jsme připraveni nést část nákladů na svých bedrech. Věřím, že další představitelé obcí začínají více vnímat nesporné výhody této alternativní dopravy,“ uzavřel primátor Volf.