Dva úplně nazí muži pobavili plný sál

Dva úplně nazí muži pobavili plný sál

V pátek 24. ledna Městské divadlo Kladno v premiéře uvedlo hru Dva úplně nazí muži. Ke spolupráci na francouzské konverzační komedii získala kladenská scéna filmového a muzikálového režiséra Filipa Renče. Jeho činoherní prvotina se setkala s vřelým přijetím. Pobavila absurdními výměnami názorů a překvapila nečekaným rozuzlením.

Jak je u premiér dobrým zvykem, přivítalo divadlo návštěvníky červeným kobercem, zákusky a šumivým vínem. Atmosféra všeobecného očekávání se ve vzduchu vznášela společně s desítkami balonků, které vkusně doplnily novou expozici v předsálí. Zatímco přízemí zdobí série zbrusu nových portrétů členů kladenského souboru, první patro dává nahlédnout do zákulisí a společně s fotografiemi vystavuje také předměty denní potřeby z krejčovny, maskérny či dílen.

S úderem sedmé večerní přivítal diváky v sále dlouholetý člen souboru a nově jednatel divadla Tomáš V. Hron. Popřál příjemnou zábavu a nastínil novinky, na které se publikum může těšit v nadcházejících měsících. Pak už se v sále setmělo a za zvuku hravé melodie navozující atmosféru večerního francouzského bulváru technici odstranili paravan a odhalili kulisy honosného bytu na prestižní pařížské adrese.

Úvodní scéna, v níž se stárnoucí právník Kramer s hysterickým zděšením probouzí nahý na gauči vedle svého společníka z advokátní kanceláře Priouxe, diváky okamžitě vtáhla do děje. Po úvodním šoku začíná zběsilé pátrání po tom, co se vlastně stalo a proč se oba muži – do té doby mající čistě pracovní vztah – sešli pod jednou dekou. Konverzační přestřelka nabírá na intenzitě a když už si oba muži myslí, že hůř být nemůže, vstoupí do bytu právníkova manželka Catherine. Jejím příchodem na scénu nabývá situace absurdních rozměrů. Ve slovních přestřelkách přichází na přetřes snad všechny myslitelné stereotypy týkající se nejenom sexuality.

Lechtivá zápletka pohání bláznivou komedii od prvního momentu do samého závěru, který v režijní úpravě Filipa Renče přináší nečekané rozuzlení. Ještě dlouho poté, co v sále dozněl potlesk, se diváci v kavárně dohadovali o tom, kdo ze situace vyšiel vítěz a kdo jako poražený.

Bronislav Kotiš v hlavní roli zaujal autenticitou i zdařilou improvizací, která nedala znát, že ne všechno vyšlo v premiérový den podle plánu. Pohotové byly i reakce Michala Maléře, navrátilce do kladenského souboru a nového uměleckého ředitele. V atmosféře nervózního ostychu mezi oběma „naháči“ excelovala temperamentní Vanda Károlyi a premiéru na kladenské scéně prožila nejnovější posila kladenského souboru – dvacetiletá Natálie Hejlová.

Dva úplně nazí muži nabízejí odlehčenou zábavu, v níž žádné téma není tabu. Coby novinka v kladenském repertoáru spolehlivě uspokojí poptávku po oddychové inscenaci, která pobaví, ale také podnítí k diskusi svou místy až detektivní povahou. A kdo prahne po seriózním titulu, jistě rád uslyší, že koncem února divadlo ve světové premiéře uvede komorní drama Lidické matky, které do hloubky prozkoumá vztah matky a dítěte, dá nahlédnout do mysli žen vystavených té nejtěžší zkoušce a vzdá hold všem obětem nesmyslného nacistického teroru.